Reggio Emilia
1 Day
6 to 15 People
Monday to Sunday
ENG:
Team Building
An Adventure Park that offers activity packages specifically designed for corporate team building. It is in fact the right place to stimulate collaboration and trust building and to create a successful team. Through the various activities we are able to recreate situations in which you need to test yourself, not only with yourself, but also and especially with your team, allowing you to increase and improve self-esteem, and build trust through overcoming obstacles.
The Adventure Trails
A park in which there are as many as 27 trails suspended in the trees, divided by difficulty: easy, medium, difficult and very difficult. This type of activity makes it possible to stimulate the involvement of people within a group, and to learn how to support each other in times of difficulty, laugh and share fun situations to increase and improve the pleasure of working together. In addition, one very important thing is that a common goal is applied to the paths to be pursued, to go and recreate situations similar to the work environment, where you have to listen to your teammates, evaluate all the choices and finally make a “group” decision that reflects the best and winning option.
The Big Jumps – Jumps into the Void
In addition to the Tree Routes, you can find the Big Jumps area, consisting of a jump into the void from a platform placed at a height greater than 15 meters, and two climbing walls of which one is medium-easy, and one medium-difficult. The jump represents a real challenge, which the team will have to analyze and tackle, resolving the weaknesses of individuals, in order to overcome them and succeed as a group.
Pioneering
Pioneering for team building is a survival challenge. Pitching tents, creating a survival kit, lighting a fire, using a compass and learning how to tie common knots, making makeshift bedding…whatever it takes to face the obstacles of the forest. Which team will be the first to make a simple base camp with imagination and nature’s help?
The Great Pioneering Challenge – NEW
Team games are associated with classic pioneering. These particular games are designed to incentivize the group to work together to meet the challenge, as well as to have fun. How does the challenge take place?
The group will be divided into teams, which will compete with each other throughout the day in park activities. How many routes will they be able to complete? Who will be able to build a perfect base camp? Will they be able to cooperate and coordinate while walking with one big “foot” ? Many games will fill the day and only cooperation and trust in others will lead them to ultimate victory.
ITA:
Team Building
Un Parco Avventura che offre dei pacchetti di attività specificamente pensate per team building aziendali. Esso infatti è il luogo adatto per stimolare la collaborazione e la costruzione della fiducia e per creare un gruppo di lavoro di successo. Attraverso le varie attività siamo in grado di ricreare delle situazioni in cui bisogna mettersi alla prova, non solo con se stessi, ma anche e soprattutto con la propria squadra, permettendo di aumentare e di migliorare l’autostima, e di creare un rapporto di fiducia attraverso il superamento di ostacoli.
I Percorsi Avventura
Un parco in cui si trovano ben 27 percorsi sospesi tra gli alberi, divisi per difficoltà: facili, medi, difficili e molto difficili. Questo tipo di attività permette di stimolare il coinvolgimento delle persone all’interno di un gruppo, e di imparare a sostenersi in momenti di difficoltà, a ridere e condividere situazioni divertenti per accrescere e migliorare il piacere di lavorare insieme. Inoltre, una cosa molto importante, è che ai percorsi viene applicato un obiettivo comune da dover perseguire, per andare a ricreare delle situazioni simili all’ambito lavorativo, dove bisogna ascoltare i propri compagni, valutare tutte le scelte e infine prendere una decisione “di gruppo” che rispecchi l’opzione migliore e vincente.
The Big Jumps – Salti nel Vuoto
Oltre ai Percorsi sugli alberi, puoi trovare l’area Big Jumps, composta da un salto nel vuoto da una piattaforma posta ad una altezza maggiore a 15 metri, e due pareti di arrampicata di cui una di livello medio-facile, ed una medio-difficile. Il salto rappresenta una vera e propria sfida, che il team dovrà analizzare e affrontare, risolvendo le debolezze dei singoli, per riuscire a superarle e ad avere successo come gruppo.
Pioneering
Il Pioneering per i Team Building è una sfida alla sopravvivenza. Montare le tende, creare un kit di sopravvivenza, accendere il fuoco, utilizzare la bussola e imparare a fare i nodi più comuni, realizzare giacigli di fortuna…tutto ciò che serve per affrontare gli ostacoli del bosco. Quale squadra riuscirà per prima a realizzare un semplice campo base con fantasia e l’aiuto della natura?
La Grande Sfida del Pioneering – NOVITÀ
Al classico pioneering vengono associati dei giochi di squadra. Questi giochi particolari sono pensati per incentivare il gruppo a collaborare per vincere la sfida, oltre che per divertirlo. Come avviene la sfida?
Il gruppo sarà diviso in squadre, che competeranno tra loro per tutta la giornata nelle attività del parco. Quanti percorsi riusciranno a completare? Chi riuscirà a costruire un campo base perfetto? Riusciranno a collaborare e a coordinarsi camminando con un unico grande “piedone” ? Molti giochi riempiranno la giornata e solo la collaborazione e la fiducia negli altri li porteranno alla vittoria finale.
© Copyright Food Valley Travel & Leisure di Terre Emiliane S.r.l.